# Betekenis  
101

De aanvoersensor T1 of Retoursensor T2 > 100°C gedurende 3 seconden de aanvoer en retoursensor

controle ging fout, te lage doorstroming door de ketel, lucht in de ketel of een vervuilde warmtewisselaar kunnen de

oorzaak zijn.

Meer info
102

Druksensor buiten de verwachte weerstandswaarde, open of kortgesloten. Connector kan zijn losgekoppeld

of sensor defect.

Meer info
103

1. Een snelle stijging van de temperatuurkan betekenen dat de doorstroming door de ketel sterk daalt wat kan

resulteren in oververhitting;

2. T2 kortstondig hoge piek in de retourtemperatuur (spike)

3. Pompprobleem;

4. T1 of T2 verandert snel wanneer de driewegklep omloopt van lage temperatuur CV naar hoge temperatuur

warmwater;

5. Vervang T1 aanvoersensor en/of T2 retoursensor;

6. Ketel bypass verstopt s.v.p. reinigen

Meer info
104

Zeer snelle wijziging van de temperatuur tussen de 7°C en 15°C graden binnen 1 seconde op de aanvoersensor
T1 of de retoursensorT2

Meer info
105

Drie keer een flowcheck fout binnen 15 minuten eindigend met een 1P4 (druk onder de 1 bar). Normaal een

T1 en T2 sensor error, bypass verstopt, ΔT stijging tot 37°C binnen 15 minuten. Code 105 is vergelijkbaar met 1P3.

Meer info
106

De retourtemperatuur
is meer dan 35°C hoger dan de aanvoertemperatuur met de brander aan. T2 temperatuur is 10°C hoger
dan T1 voor meer dan 20 seconden

Meer info
107

De sensor meet T2 – T1 > 35K (met brander aan).

Meer info
108

Systeemwaterdruk onder de 0,7 bar.

Meer info
109

Vullen constant, waterdruk te hoog, > 3,0 bar

Meer info
110

De aanvoersensor T1 waarde buiten specificatie

Meer info
112

De retoursensor T2 waarde buiten specificatie

Meer info
114

Buitenvoeler niet aanwezig, kortgesloten, verbroken of waardes buiten specificaties

Meer info
114

Buitenvoeler defect

Meer info
140

Geen drukverhoging terwijl de pomp 5 seconden op vollast draait. Dit kan veroorzaakt worden door lucht

in de ketel, een verstopte of defecte druksensor of een defecte pomp.

De drukverhoging door de pomp moet minimaal 0,1 bar zijn.

Meer info
1P1

Een snelle toename van de aanvoertemperatuur kan betekenen dat de waterstroming over de ketel sterk daalt en kan een indicatie zijn voor oververhitting.

Meer info
1P2

1. Ketel bypass is verstopt.


Meer info
1P3

Normaal gesproken een fout van T1 of T2 of er is een externe warmtebron aangesloten die de retourtemperatuur

verhoogt

Meer info
1P4

Systeem druk is onder 1 bar, ketel blijft in bedrijf bij een systeemdruk tussen de 0.7 en de 1 bar met een waarschuwing in het display.


Meer info
1P9

Geen drukverhoging terwijl de pomp 5 seconden op vollast draait. Dit kan veroorzaakt worden door lucht

in de ketel, een verstopte of defecte druksensor of een defecte pomp.

De drukverhoging door de pomp moet minimaal 0,1 bar zijn.

Meer info
201

De waardes van T3 warmwatersensor (deze is alleen voor combi ketels) buiten specificaties

Meer info
203

De waardes van T3 boilersensor (deze is alleen voor solo ketels) buiten specificaties.

Meer info
303

De stuurautomaat heeft een software- of hardwarefout.

Meer info
304

De reset knop is te vaak ingedrukt om een storing te verhelpen, meer dan 5 keer in 15 minuten.

Meer info
306

Stuurautomaat defect

Meer info
309

Vlamsignaal gedetecteerd nadat de spanning van het gasblok af is.

Meer info
3P9

Parameter 8.5.0 Maanden voor volgende onderhoud teller is afgelopen. De Onderhoudsmelding kan worden

ingeschakeld met parameter 8.5.1 en ingesteld van 1 tot 60 maanden in 8.5.0., als de tijd is afgelopen verschijnt de

onderhoudsmelding op het display.

Meer info
501

Geen vlam of ionisatiestroom > 0.5μA gedurende 5 opeenvolgende startpogingen van dezelfde warmtevraag.

Meer info
502

Vlam gedetecteerd tijdens startprocedure voordat gasblok open was

Meer info
504

Vlam gaat uit tijdens branden, brander succesvol ontstoken maar ionisatie valt weg na veiligheidstijd Vergelijkbaar

met 5P3

Meer info
5P1

Geen vlam detectie bij de 1e ontsteek poging. Geen ionisatie >0.8 μA gedetecteerd bij de eerste startpoging.

2e start is succesvol.

Meer info
5P2

Geen vlamdetectie bij 2e ontsteel poging. Geen ionisatie > 1μ gedetecteerd tijdens de eerste 2 startpogingen.

Ketel wel ontstoken tijdens de 3e, 4e of 5e startpoging.

Meer info
5P3

Vlam verlies als de ketel in bedrijf is; ketel ontstak correct en de ionisatie stroom valt weg na de veiligheidstijd

Meer info
612

Ventilatortoerental buiten de verwachte range.

Meer info
730

Sensor buffer defect.

Meer info
731

Buffer oververhitting.

Meer info
732

Sensor opslag tank defecte

Meer info
931

fout uitgaande stroomsensor

Meer info
960

EWT sensor defect

Meer info
962

Ontdooi energie

Meer info
968

communicatie fout ATGBUS

Meer info
997

compressor overbelast

Meer info
998

compressor overbelast

Meer info
9E18

fout veiligheidsthermostaat STI

Meer info
9E21

fout koelmiddel

Meer info
9E22

fout koelmiddel

Meer info
9E24

Fout expansieventiel

Meer info
9E25
Fout expansieventiel


Meer info
9E28

Overdruk

Meer info
9E31

klixon defect

Meer info
9E32

klixon defect

Meer info
9E34

lage druk fout

Meer info
9E35

lage druk fout

Meer info
9E36

iverter defect / control board defect

Meer info
9E37

onbalans fasestroom compressor

Meer info
9E38

variatie compressor stroom

Meer info
9E39

variatie compressor stroom

Meer info
9E4

ModBus communicatie fout warmte pomp TDM

Meer info
9E5

Hoge druk schakelaar fout

Meer info
9E8

lage druk fout

Meer info
9E9

Fout klixon >1200 C

Meer info
A20

Wanneer een toestel voor het eerst in bedrijf wordt genomen door middel van één van

de drie programmatoetsen wordt eveneens het automatisch ontluchtingsprogramma

van 15 minuten gestart. Op het display verschijnt A20 waarbij de het automatisch

ontluchtingsprogramma aangeeft en het getal de aanvoerwatertemperatuur (T1

Meer info
BL01

Verbreking van de veiligheidscontacten.

Meer info
BL18

Aansluiting warmwatersensor T3 verwisseld met T8 of T9

Meer info
BL60

Indien bijvoorbeeld het maximale

brandervermogen kleiner of gelijk ingesteld zijn aan

het minimale brandervermogen dan is de MCBA niet

in staat een berekening uit te voeren.

Meer info
BL67

Tussen aanvoer- en retoursensor terwijl de brander niet in

werking is. Nadat de DT verdwenen is zal de blokkering

Meer info
BL80

Pas nadat de rookgastemperatuur

onder de maximale rookgastemperatuur

is gekomen wordt de blok-kering opgeheven.

Meer info
BL81

Rookgassensor onderbroken nadat deze wel op de

regeling aangesloten is geweest. Brander is geblokkeerd

totdat rookgassensor weer is aangesloten

Meer info
BL82

Rookgassensor kortgesloten, warmtevraag geblokkeerd

en pompcapaciteit op minimum.

Meer info
BL84

Rookgassensor onderbroken.

Meer info
BL85

Ontluchtingscyclus wordt gestart. Wanneer

tijdens deze cyclus waterstroming wordt geconstateerd,

wordt ontluchtingscyclus beëindigd en brander

vrijgegeven.

Meer info
BL86

De frequentie van de hoofdstroomvoorziening wijkt

meer af als 1,5 Hz (<48,5Hz, >51,5Hz).

Meer info
BL88 / BL89

CV-Zonsensor (T8) verbroken (88) of kortgesloten (89)

Het toestel blijft normaal functioneren met uitzondering van

het zoncircuit

Meer info
BL90 / BL91

CV-Zonretoursensor (T9) verbroken (90) of kortgesloten

(91); Het toestel blijft normaal functioneren m.u.v.

het zoncircuit

Meer info
BL92 / BL93

Boilersensor (T6) verbroken (92) of kortgesloten (93);

het toestel blijft normaal functioneren m.u.v. het zoncircuit.

Zichtbaar bij (nog) niet aangesloten collectorcircuit
(T7)

Meer info
BL97

T7 - T6 te hoog; het toestel blijft normaal functioneren

met uitzondering van het zoncircuit.

Er is geen circulatie over het collectorcircuit door:

- schakelaar ZON staat op "0",

- collectorpomp staat stil,

- te weinig vloeistof in zoncircuit (leegloopsysteem)

- lucht in zoncircuit (druksysteem)

- verstopping in het zoncircuit.

Meer info
BL98

T6 > T6 maximum

Meer info
C 20

Aanvoersensor (T1) fout.

Meer info
C 28

Rookgassensor (T5) fout.

Meer info
C 40

Retoursensor (T2) fout.

Meer info
C 50

Bedradingsfout.

Meer info
c 61

OpenTherm kamerthermostaat fout

Meer info
c 62

Vreemde OpenTherm kamerthermostaat.

Meer info
C 78

Waterdruksensor (P1) fout.

Meer info
C0 78

Waterdruksensor buiten range of niet aangesloten of, indien waterdruk OK: pomp

defect

Meer info
C1 05

Nadat de installatie is bijgevuld

Meer info
C1 05

Het automatisch ontluchtingsprogramma van ca.7 minuten wordt zelfstandig gestart

Meer info
c1 05

Ontluchtingsprogramma actief.

Meer info
c1 10

Veiligheidstemperatuur overschreden.

Meer info
c1 11

Maximaaltemperatuur overschreden

Meer info
c1 13

Rookgassensor (T5) fout.

Meer info
C1 17

Waterdruk te hoog

Meer info
c1 17

Waterdruk te hoog (>3 bar)

Meer info
C1 18

Waterdruk is te laag; < 0,7 bar.

Meer info
c1 18

Waterdruk te laag (<1,0 bar of <0,7 bar)

Meer info
c1 19

Doorverbinding op X2 op pin 4 en 5 afwezig

Meer info
c1 29

Ventilator fout

Meer info
c1 30

Maximale rookgastemperatuur overschreden

Meer info
c1 33

Geen vlam geconstateerd

Meer info
c1 51

Ventilator fout

Meer info
c1 52

b0 van Paramater 555 is verzet van 0 naar 1 in

plaats van b2

Meer info
c1 54

Delta-T tussen aanvoer en retour te groot

Meer info
c1 80

Geen storing

Meer info
c1 81

Geen storing

Meer info
C105

de cv-ketel bezig is met het automatische ontluchtingsprogramma van 7 minuten.

Meer info
C117

Deze moet tussen de 1,5 en 1,7 bar liggen.

Meer info
C118

Indien de waterdruk onder de 1,0 bar is, dan is er kans dat de cv-ketel in storing gaat.

Meer info
C133

Dan zit er vermoedelijk lucht in de gasleiding.

Meer info
C151

Dat er te veel radiatoren dicht staan.

Meer info
E 00

Toestel heeft niet gebrand maar heeft toch een ionisatiestroom

(vlam) geconstateerd.

Meer info
E 02

Geen vlamvorming, geen temperatuurverschil tussen
aanvoer (3) en retour (4), er is temperatuurverschil tussen
aanvoer (3) en retour (4)

Meer info
E 03

- Spoel gasblok defect

- Luchtkasttemperatuurbeveiliging
(LTB) defect

- Fout stuurautomaat

Meer info
E 04

De regeling heeft een programma fout ontdekt

Meer info
E 05

Netspanning niet juist

Fout stuurautomaat.

Na reset blijft de storing

Meer info
E 07

Fout stuurautomaat.

1 anticipatieweerstandsdraad niet
aangesloten.

2 software fout stuurautomaat.

Meer info
E 10

Fout stuurautomaat (Q-Solar)

Meer info
E 11

Fout stuurautomaat.

Meer info
E 12

Kortsluiting 24V

Meer info
E 13

Fout stuurautomaat.

Meer info
E 14

Massasluiting aanvoersensor T1

Meer info
E 18

Signaal maximale aanvoertemperatuur overschreden (T1 > 110°C).

Meer info
E 19

Signaal maximale retourtemperatuur overschreden (T2>100°C).

Meer info
E 24

Stuurautomaat 'denkt' dat T1 en T2 zijn verwisseld.

Meer info
E 26

Fout stuurautomaat.

Meer info
E 28

Geen signaal van de ventilator.

Meer info
E 29

Drukverschil tussen rookgasafvoer en luchttoevoer waardoor

ventilator ongewenst gaat draaien.

Meer info
E 31

Interne sluiting aanvoersensor T1.

Meer info
E 32

Sluiting retoursensor T2

Meer info
E 36

Contact van aanvoersensor T1 open.

Meer info
E 37

Contact van retoursensor T2 open.

Meer info
E 41

Fout stuurautomaat

Meer info
E 42

Fout stuurautomaat.

Meer info
E 44

Aardingsfout

Meer info
E 68

Geen software aanwezig.

Meer info
E 69

1) Fout in bandkabel

2) Geen parameters aanwezig

Meer info
E 69

Geen of onjuist display

Meer info
E 80

Rookgastemperatuur te hoog

Meer info
FILL

FILL aanduiding blijft continu zichtbaar.

Het toestel wordt uit bedrijf genomen.

Meer info
FUSE

Glaszekering op stuurautomaat defect of kabel niet op trafo aangesloten

Meer info
FUSE Meer info
GOOD

De eerste manier toont een eenvoudige displayweergave. De ketel toont tijdens normaal bedrijf: GOOD.

Meer info
HIGH

Het toestel wordt uit bedrijf genomen. De

installatiedruk moet verlaagd worden.

Meer info